Zapraszamy społeczność akademicką (nauczycieli akademickich i studentów Instytutu Technicznego) na wydarzenie, którego celem jest przedstawienie wielowymiarowości działań projakościowych oraz zwrócenie uwagi na podejmowane w Instytucie inicjatywy zapewniające i wpływające na jakość kształcenia oraz dyskusję na ich temat.

Instytutowa Komisja ds. Jakości Kształcenia

  1. Spotkanie informacyjne studentów dotyczące doskonalenia jakości kształcenia w instytucie Technicznym o godzinie 12:00-13:00 w sali 1.10 IT. W przypadku obowiązywania ograniczeń związanych z COVID-19, spotkanie odbędzie się na platformie MS Teams. Link do spotkania zostanie przekazany poprzez Wirtualny Dziekanat.

  2. Dyskusja na temat jakości kształcenia z udziałem władz Instytutu Technicznego o godzinie 14:00 w sali 1.10 IT. W przypadku obowiązywania ograniczeń związanych z COVID-19, spotkanie odbędzie się na platformie MS Teams. Link do spotkania zostanie przekazany poprzez Wirtualny Dziekanat oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

Zapraszamy do udziału!

 

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM PRACOWNIKOM I STUDENTOM

ZAANGAŻOWANYM W PRZYGOTOWANIE I POPROWADZENIE 44 PUNKTÓW PROGRAMU

Małopolskiej Nocy Naukowców' 2020

 

DZIĘKUJEMY PONAD 5500 UCZESTNIKOM, KTÓRZY W TYM ROKU ŁĄCZYLI SIĘ Z NASZĄ UCZELNIĄ ZDALNIE

 

  baner web mnn2020 550x310

 

- Nie ukrywam, trochę obawialiśmy się, jaka będzie skala zainteresowania i oddźwięk na naszą wirtualną, bogatą ofertę uczestnictwa w Małopolskiej Nocy Naukowców. Sytuacja wywołana epidemią jest dla nas wszystkich bardzo trudna, zarówno sama organizacja, jak i nowa forma przekazu dla wszystkich zainteresowanych. Uczymy na większości kierunków zdalnie i organizujemy różne wydarzenia, także w formie on-line. Obawialiśmy się, że adresaci naszej oferty mogą mieć dość komputera, bo są to przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych i młodzież klas średnich. Szczęściem tego wydarzenia jest to, iż „czarny” scenariusz się nie sprawdził. W poprzednich latach nie liczyliśmy osób odpowiadających na nasze zaproszenie, którzy uczestniczyli bezpośrednio w różnych formach zajęć podczas Nocy Naukowców. Tym razem mogliśmy zrobić analizę komputerową. Z satysfakcją odnotowujemy, że z propozycji Uczelni skorzystało ok. 5,5 tys. osób. Około 100 naszych pracowników naukowych i studentów przygotowało i nagrało 44 prezentacje i wykłady. Było to możliwe dzięki aktywowanych na uczelnianej stronie linków do poszczególnych zajęć tematycznych. Najpopularniejsze z nich miały po kilkaset odsłon i uczestników! Sądzę, że to jest najlepsze podziękowanie i satysfakcja dla naszych pracowników za ich zaangażowanie. Miejmy nadzieję że kolejna przyszłoroczna Noc Naukowców będzie odbywała się w zupełnie innych warunkach, gdzie każdy będzie mógł odwiedzić naszą Uczelnię i uczestniczyć w rzeczywistych zajęciach i eksperymentach – podsumowuje JM Rektor dr hab. inż. Mariusz Cygnar.

Najwięcej odsłon miały prezentacje: „Iluzje optyczne... czy jesteś pewien tego co widzisz?” przygotowana przez wykładowcę Instytutu Technicznego, „Królewska gra dla każdego” Instytutu Ekonomicznego oraz filmowe wykłady i pokazy: „Elementy samoobrony”, „Zimnolecznictwo czy krioterapia?” (Instytut Kultury Fizycznej), „Laboratoria inżynierii materiałowej”, „Roboty mobilne” (Instytut Techniczny), „Zasady udzielania pierwszej pomocy”, „Zalecenia dotyczące zdrowego żywienia - od piramidy żywieniowej do talerza” (Instytut Zdrowia), „Laboratorium w kuchni”, „Fleksografia” (Instytut Pedagogiczny), „Motywacja do nauki języków obcych” oraz konkursy „Wschodniosłowiańscy sąsiedzi Polski” i „Quiz o krajach niemieckojęzycznych” (Instytut Języków Obcych).

Nasza Uczelnia uczestniczy w Małopolskiej Nocy Naukowców od 14 lat. Doświadczenia minionych edycji, zainteresowanie tego typu wydarzeniami, potwierdzone i w tej edycji, prowadzi do oczywistego wniosku: nie zabraknie nas także za rok. Analiza statystyki odsłon i wnioski, które wysnuliśmy będą pomocne dla nas w organizowaniu kolejnej Nocy Naukowców i podobnych wydarzeń. Dla Uczelni, to znakomita promocja. Oczywiście, także najważniejszy jest bezpośredni kontakt z odbiorcami działań. Być może niektórzy będą kiedyś naszymi studentami. W zależności od sytuacji epidemicznej może hybrydowa propozycja spotkań uczestników z nauką i nauczycielami akademickimi, czyli zarówno poprzez bezpośredni kontakt oraz przez Internet będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.

Zapraszamy ponownie za rok!

Drodzy Studenci‼️

Z racji panującej w naszym kraju pandemii, nie możemy się spotkać z Wami osobiście, jednak nie zwalniamy tempa i Akademickie Biuro Karier działa nadal!

Dlatego też, wzorem lat ubiegłych, Uczelnia na koniec Waszej ścieżki edukacyjnej przygotowuje pamiątkowy Album Absolwenta.

Będzie on Wam wręczony bezpłatnie w dniu odbioru przez Was dyplomów.

Albumy będą wysyłane także do instytucji na lokalnym rynku pracy, z którymi współpracuje Uczelnia. Może okazać się to szansą na szybsze znalezienie zatrudnienia po ukończeniu studiów.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką wyjaśniającą, w jaki sposób przygotować niezbędne dane.

album

 

 

Mamy nadzieję że włączą się Państwo w tą akcję! Będzie to na pewno świetna pamiątka!

Szczegółowe informacje można uzyskać w Akademickim Biurze Karier (tel.: 18 443 45 45 wew. 115 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

 

Po raz kolejny Uczelniana Rada Samorządu Studentów PWSZ przeprowadziła głosowanie na „Belfra instytutu”, pod hasłem – to również znak czasu i panującej pandemii: „Najlepsi wykładowcy online”.

Przez dwa tygodnie studenci naszej Uczelni oddawali głosy poprzez internetową platformę Forms. „Swoich” wykładowców wytypowało ponad 700 żaków.

Sytuacja epidemiczna nie pozwoliła na spotkanie i ogłoszenie wyników w uczelnianej auli.znaczek belfra3

Zwycięzców plebiscytu szefowie Uczelnianej Rady: Aleksandra Lang – przewodnicząca oraz Daniel Chrobak – wiceprzewodniczący i Szymon Bochenek – członek prezydium ogłosili nagrywając krótki filmik, zamieszczony pod adresem: https://drive.google.com/drive/folders/1jqhOdwd2750PpNpB69eMcWwwybqxou_z?usp=sharing

W latach poprzednich wybierano po jednym nauczycielu akademickim z każdego instytutu. W tej edycji Samorząd Uczelniany postanowił wyróżnić po trzech, bowiem głosy rozkładały się z niewielką różnicą, a także by, jak podkreśliła Aleksandra Lang, docenić wysiłek belfrów włożony w zdalne nauczanie i organizację zajęć w tym trudnym okresie drugiego półrocza, wywołanym przez koronawirusa i lockdown także uczelni.

A oto wyniki:

IKF: dr Piotr Czech, dr Ewa Grygiel, dr Marcin Ozon,

IZ: mgr Maria Merklinger-Soma, dr Halina Potok, dr Iwona Zaczyk

IJO: mgr Daria Bogacz, mgr Jolanta Grygiel, mgr Monika Kucharska,

IE: dr Paweł Drobny, dr Marek Reichel, dr Tomasz Zacłona,

IT: dr inż. Józef Ciuła, dr hab. Zenon Jabłoński, dr inż. Grzegorz Przydatek,

IP: dr Beata Lisowska, ks. dr Marek Mierzyński, dr Michał Pulit.

 

belfer1

 

belfer2

belfer3

 

 

Zakrywanie ust i nosa przez studentów, nagrywanie zajęć

Wybrane aspekty prawne - zakrywanie ust i nosa, nagrywanie zajęć


Zarządzenie Rektora (19-10-2020)

Zarządzenie Nr 106 zmieniające zarządzenie w sprawie organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021


Komunikat Rektora (17-10-2020)

Wszystkie zajęcia w Instytucie Technicznym od 17 X 2020 – 21 X 2020 r. prowadzone są zdalnie.

Komunikat Nr 6/2020 Rektora PWSZ w Nowym Sączu


UWAGA!

Decyzją Dyrektora Instytutu Technicznego prof. dr hab. inż. Adama Ruszaja od dnia 14.10.2020 r. do 25.10.2020 r. zajęcia prowadzone przez dr inż Karinę Janisz, dr inż Michała Radzika, dr inż. Grzegorza Przydatka oraz dr inż. Ihora Pazdriy będą odbywały się zdalne.


UWAGA!

W związku z koniecznością czasowego ograniczenia bezpośredniego kontaktu z interesantami zewnętrznymi, z powodu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania koronawirusa SARS-CoV-2, informujemy, iż od dnia 01.10. 2020 r., sekretariat Instytutu Technicznego PWSZ w Nowym Sączu jest otwarty poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godzinach 9:00–14:00 środa – dzień wewnętrzny sobota ( w terminach zjazdów) 9:00-13:00.

W sprawach, które nie wymagają kontaktu bezpośredniego lub wizyty w Sekretariacie proszę kontaktować się e-mailowo (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
lub telefonicznie (18 547-29-08).

  • wszelkie zaświadczenia będą wysyłane pocztą elektroniczną, po uprzednim kontakcie telefonicznym/ e-mailowym z Sekretariatem Instytutu Technicznego;
  • wszelkie sprawy studenckie będą załatwiane tylko po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.

Osoby wchodzące do budynku podlegają obowiązkowej kontroli temperatury ciała i wywiadowi epidemiologicznemu.
Mają obowiązek posiadania osłony ust.


Komunikaty związane z koronawirusem COVID-19

 

 

 

 

 

zdjęcie przedstawia przyrządy laboratoryjne

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Nowym Sączu wzbogaciło się o nowoczesne laboratorium, które (10 września br.) wspólnie z prezydentem Ludomirem Handzlem i prezesem MPEC Pawłem Kupczakiem otworzył rektor PWSZ - dr hab. inż. Mariusz Cygnar.

To pierwszy etap projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020; 1. Oś priorytetowa: Gospodarka wiedzy, Działanie 1.2. Badania i innowacje w przedsiębiorstwach, Poddziałanie 1.2.2. Infrastruktura badawczo – rozwojowa przedsiębiorstw, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Jego celem jest inwestycja w aparaturę badawczą oraz wdrożenie normy ISO: „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” do prowadzenia działalności badawczo - rozwojowej, rozszerzenie działalności laboratorium badawczego MPEC Nowy Sącz poprzez wykonywanie badań na potrzeby własne oraz dla innych podmiotów zewnętrznych.

Koszt projektu to ponad 238 tys. zł, przy dofinansowaniu ze środków unijnych w wysokości 85 proc., czyli ponad 166 tys. zł.

Organizację laboratorium rozpoczęto w czerwcu br. Z przyznanych środków zakupiono m.in. dygestorium szczelinowe, szafę na odczynniki, stół ze stanowiskiem do mycia, stół wyspowy, młyn tnący do biomasy, wstrząsarkę laboratoryjną, tlenomierz, wagę laboratoryjną, miernik z termoparą, podzielnik próbek. Kolejnym nabytkiem będzie analizator spalin.

Udział w projekcie będzie też mieć Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, a konkretnie studenci i pracownicy naukowi Instytutu Technicznego, którzy uczestniczyć będą w pracach badawczo-rozwojowych wspólnie z pracownikami MPEC. To kontynuacja wieloletniej współpracy Uczelni ze Spółką i wypełnienie podpisanej w czerwcu 2019 r. umowy o współdziałaniu, której celem jest prowadzenie badań naukowych we współpracy z kadrą badawczo – dydaktyczną Uczelni, odbywanie praktyk studenckich na terenie Przedsiębiorstwa oraz możliwość realizacji prac dyplomowych.

Pracownia pozwoli na: badanie parametrów fizykochemicznych wody kotłowej w celu utrzymania jej jakości na najwyższym poziomie minimalizując ryzyko awarii, wdrożenie akredytowanych metod badania miału węglowego i biomasy.

Docelowe wyposażenie pracowni służyć będzie działalności badawczo-rozwojowej w obszarach efektywności energetycznej poprzez: ograniczenie emisji gazów, zwiększenie bezpieczeństwa i konkurencyjności w zakresie produkcji energii przy wykorzystaniu paliw stałych i biomasy, monitoringowi składu gazów spalinowych oraz najefektywniejszej regulacji parametrów procesu wytwarzania energii zmierzających do zmniejszenia obciążenia środowiska naturalnego i ilości wytwarzanych ubocznych produktów spalania.

Uzyskanie przez laboratorium badawcze MPEC akredytacji przyczyni się do wzrostu wiarygodności wyników badań, a także jest elementem walki o czyste powietrze również w Nowym Sączu.

Źródło i foto: www.nowysacz.pl, www.mpecns.pl, www.dts24

 

 

 

top ansys

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu posiada laboratorium komputerowe wyposażone w najwyższej klasy oprogramowanie do symulacji komputerowej ANSYS. Daje to uczelni ogromne możliwości w praktycznym kształceniu studentów oraz prowadzeniu badań, realizowaniu prac dyplomowych. Umiejętności z zakresu analiz numerycznych i obsługa pakietu oprogramowania ANSYS ułatwiają inżynierom pozyskanie atrakcyjniej pracy.

 

rys ansys

 

Pakiet ANSYS Academic Multiphysics Campus Solution będący w posiadaniu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu posiada wszelkie funkcjonalności licencji komercyjnych i pełen zestaw narzędzi do symulacji wybranych dziedzin fizyki. Produkty akademickie ANSYS są pakietowane według "fizyk": mechanika, przepływy, elektromagnetyzm, systemy, itd. w skład pakietu ANSYS Academic Multiphysics Campus Solution wchodzą:

  • ANSYS Mechanical.
  • ANSYS CFD.
  • ANSYS Additive Suite.
  • ANSYS Discovery.
  • ANSYS HFSS.
  • ANSYS Maxwell.
  • ANSYS HPC x16.
  • ANSYS SpaceClaim.
  • ANSYS Geometry Interface.

 

Licencje wchodzące w skład pakietu pozwalają na wykonanie zadań z zakresu:

  • obliczeń przepływowych (w tym przewodzenia ciepła, przepływów turbulentnych, przepływy jedno i wielofazowe, radiacji, przepływów turbulentnych, mieszania itp.),
  • obliczeń mechanicznych (w tym statyki, mechaniki bryły sztywnej, kontaktów nieliniowych, analizy w dziedzinie czasu, termika, analizy zmęczeniowej przetwórstwo tworzyw sztucznych itp.),
  • przygotowania i importu geometrii (przygotowanie prostych geometrii, możliwość importu geometrii z większości formatów CAD, naprawa i uproszczenia modelu),
  • obliczeń elektromagnetycznych LF (w tym zagadnienia związane z polami elektromagnetycznymi, projektowanie i analizowanie układów elektromagnetycznych, elektromechanicznych i elektrycznych, sterowania, itp.)
  • obliczeń elektromagnetycznych HF (projektowania anten, macierzy antenowych, układów scalonych, płytek PCB itp.).


Dostawcą pakietu jest firma MESco oprogramowanie zakupiono z projektu pt. „ZINTEGROWANY PROGRAM ROZWOJU PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

W dniu 4 lutego 2020 roku  w ramach obchodów XX lecia utworzenia Instytutu Technicznego PWSZ w Nowy Sączu odbył się wykład otwarty, wygłoszony przez Profesora Politechniki Koszalińskiej dr hab. inż. Krzysztofa Rokosza pt. "Charakterystyka porowatych powłok wytworzonych na tytanie z wykorzystaniem plazmowego utleniania elektrochemicznego".

W ramach „wykładów otwartych”, organizowanych przez studentów Koła Naukowego Vehiculum Instytutu Technicznego PWSZ w Nowym Sączu,  w dniu 17.01.2020 roku odbył się wykład poświęcony zagadnieniom obsługi ruchu pasażerskiego na lotnisku Okęcie w Warszawie.

Wykład poprowadzili przedstawiciele firmy LS Airport Services, Pan Maciej Roguski oraz Pani Ewelina Mordarska i dotyczył on procesu zarządzania i logistyki przepływu bagaży pasażerów oraz logistyki płyty lotniskowej.

Studenci mieli okazję usłyszeć i zobaczyć jaką drogę przebywa bagaż od momentu nadania podczas odprawy aż do chwili załadowania do samolotu, a także procedury związane z przygotowaniem samolotów do odlotu.

W spotkaniu udział wzięli studenci kierunków „Mechatronika” oraz „Transport i logistyka”. oraz wykładowcy z Instytutu Technicznego.