Zapraszamy do udziału we wszystkich aktywnościach w trybie on-line.

Linki do poszczególnych punktów programu są zawarte w ich nazwach (poniżej).

 

  Zapraszamy na oficjalną stronę MNN z pełnym programem wydarzeń wszystkich instytucji: https://nocnaukowcow.malopolska.pl/

  baner web mnn2020 550x310

 

INSTYTUT EKONOMICZNY ZAPRASZA:

1. Jeden poranek z życia Sylwii i Marcina - opowiadanie matematyczne

Opowiadanie matematyczne zawierające elementy quizu, który stopniowo rozwiązywany jest przez dziecko „przechodzące” kolejne etapy prezentowanej historii. Quiz obejmuje dokonywanie działań matematycznych (dodawanie/odejmowanie oraz mnożenie/dzielenie) i uzyskiwanie właściwych wyników rozwiązań.

Preferowana grupa wiekowa: ok 8-11 lat

2. Szachy dla początkujących – królewska gra dla każdego!

Szachy to narzędzie, pobudzające rozwój intelektualny człowieka. Wiele badań naukowych potwierdza fakt pozytywnego oddziaływania gry w szachy na rozwój umysłowy. Celem zajęć jest wspieranie rozwoju intelektualnego dzieci i ich zdolności, jak również pozyskanie i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu zasad gry w szachy, znaczenia i ustawienia poszczególnych figur szachowych, notacji szachowych, roszad, a także innych pojęć szachowych.

Preferowana grupa wiekowa: ok 8-11 lat

3. Tajemnica pieniądza

Krótka charakterystyka istoty, historii, znaczenia, a także form pieniądza w gospodarce; zapoznanie z rolą pieniądza i zwrócenie uwagi, że wciąż pozostaje on tajemnicą, przykładowo bitcoin i inne postacie środków płatniczych.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

4. Polska w Unii – fundusze i programy europejskie

Prezentacja przedstawiająca główne zasady i narzędzia współfinansujące przedsięwzięcia realizowane w różnych sferach życia w ramach perspektywy 2014-2020.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

 

INSTYTUT JĘZYKÓW OBCYCH ZAPRASZA:

5. Jak firmy tworzą nazwy swoich marek?

Wybór nazwy dla marki handlowej jest niezwykle ważny. Dobrze wybrana nazwa może pozytywnie wpłynąć na jej sukces. Przeglądniemy strategie językowe przyjęte w tworzeniu nazwy polskiego znaku towarowego na rynku mody i niektóre z czynników kulturowych, które mają wpływ na ten proces. Przykładowe nazwy polskich marek zostaną przedstawione pod kątem fonologii, ortografii, morfologii, zapożyczeń, eponimów i innych czynników.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

6. „Śladami Harrego Pottera” – wyprawa edukacyjna

Wirtualna wyprawa edukacyjna dla dzieci ze szkół podstawowych do miejsc związanych z filmami o Harrym Potterze. Uczestnicy będą poznawać ciekawostki i wykonywać zadania wiążące się z tymi miejscami i postacią czarodzieja.

Preferowana grupa wiekowa: ok 8-11, 12-15 lat

7. Motywacja do nauki języków obcych

Teoria, prezentacja modelów nauczania, stosowanie innowacyjności w sposobach nauczania języków, skuteczne metody nauczania języków, wypalenie zawodowe nauczycieli.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

8. Literatura a „informacja” – o granicach „przekazu”

W wykładzie podjęte będą następujące kwestie: czy jednym z celów literatury/ filozofii jest eksterioryzacja „informacji”? co jest nośnikiem informacji w literaturze/ filozofii? w jakim stopniu sposób przekazu „informacji” za pomocą tzw. tekstu jest zdeterminowany przez nadmiarowość? Wykładowca przedstawi kwestię dotyczącą „pakowania” przekazu za pomocą tzw. tekstu. Zaproponuje klasyfikację gatunków literackich (a tym samym wybranych dzieł literackich) na kilka klas, biorąc pod uwagę „zawarte” znaczenie informacji w danej kulturze. Zastanowi się nad rolą taksonomii uczenia się w procesie poboru informacji z tekstu.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

9. Quiz o krajach niemieckojęzycznych

Tematyka Quizu obejmuje zagadnienia z zakresu geografii, polityki, historii i kultury krajów niemieckiego obszaru językowego: Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Quiz składa się z 30 pytań i trwa ok.30 min. Quiz przeprowadzony będzie dnia 27 listopada 2020 r. w formie online na platformie internetowej o godz. 16:00.

Quiz skierowany jest do uczniów w wieku 12–15 lat.

Podpisany formularz zgłoszeniowy wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (skan lub zdjęcie) należy przesłać do dnia 25 listopada 2020 r. do godz. 24:00 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin i formularz zgłoszeniowy do pobrania

10. Konkurs „Wschodniosłowiańscy sąsiedzi Polski”

Preferowana grupa wekowa: uczniowie szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.

Celem Konkursu jest rozwijanie zainteresowania kulturą Wschodniej Słowiańszczyzny oraz zachęcenie do nauki języka rosyjskiego i języka ukraińskiego. Konkurs przeprowadzony będzie dnia 27 listopada 2020 r. w formie online.

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych: dla uczniów szkół podstawowych rozpocznie się o godz. 17:00, a dla uczniów szkół ponadpodstawowych rozpocznie się o godz. 18:00. Podpisany formularz zgłoszeniowy wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (skan lub zdjęcie) należy przesłać do dnia 25 listopada 2020 r. do godz. 24:00 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin i formularz zgłoszeniowy do pobrania

 

Instytut Kultury Fizycznej zaprasza:

11. Pierwszy rok życia dziecka, pielęgnacja noworodka jako profilaktyka przyszłych zaburzeń

Wykład ma ukazać prawidłowy rozwój dziecka w pierwszym roku życia ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju takich funkcji motorycznych jak: siad, pozycję czworaczą oraz chód. Poruszone zostaną także aspekty prawidłowej pielęgnacji noworodka (m.in. karmienie, przewijanie i podnoszenie dziecka) oraz ich wpływu na jego prawidłowy rozwój, bądź ewentualne zaburzenia ruchowe czy problemy z postawą ciała.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

12. Pomiary antropometryczne i obliczanie wskaźników wagowo-wzrostowych oraz szacowanie składu tkankowego ciała

Proporcje wagowo-wzrostowe u osób dorosłych określamy za pomocą wskaźnika BMI, natomiast u dzieci diagnozę taką wykonujemy na podstawie siatek centylowych masy i wysokości ciała. Pomiary i obliczenia wykonane zostaną w pracowni anatomii i antropologii IKF PWSZ w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: ok 5-7, 8-11, 12-15 lat

13. Elementy samoobrony: m.in techniki uwolnienia z uchwytu za nadgarstki

Istnieje wiele technik samoobrony, które równie efektywnie pozwalają wyjść z największej nawet opresji. Poza prostymi trickami, takimi jak zaatakowanie najbardziej czułych miejsc na ciele, można użyć także prostych chwytów, które pozwolą choć na chwilę obezwładnić napastnika. Punkt programu ukazujący wybrane elementy samoobrony pomoże w uzyskaniu umiejętności samodzielnej obrony przed napastnikiem.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

14. Poznaj z nami wartości pH różnych produktów spożywczych oraz własności białek

Celem pokazów jest poznanie równowagi kwasowo-zasadowej produktów spożywczych oraz przedstawienie jak działają bufory w różnych środowiskach. Osoby uczestniczące zaznajomią się z podstawowym wyposażeniem laboratoryjnym, wykonają pomiary i dokonają zaklasyfikowania produktów spożywczych do odpowiedniego pH. Oprócz tego zobaczą pokaz dotyczący własności białek. Pokazy połączone będą z prezentacją laboratorium biochemii Instytutu Kultury Fizycznej PWSZ w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

15. Zimnolecznictwo czy krioterapia? Poznaj metodykę zabiegu krioterapii ogólnoustrojowej

Choć leczenie zimnem znalazło szerokie zastosowanie we współczesnej medycynie, nie wszyscy pacjenci mogą z niego skorzystać. Ze względu na ograniczone bezpieczeństwo zabiegu w przypadku obecności niektórych dodatkowych schorzeń, konieczna jest znajomość podstawowych wskazań do zabiegu, a także metodyki jego wykonywania. Warsztaty ukazują przygotowanie pacjenta do zabiegu krioterapii ogólnoustrojowej, prawidłową kwalifikację oraz przebieg zabiegu. Całość połączona będzie z prezentacją pracowni krioterapii w Instytucie Kultury Fizycznej PWSZ w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

16. Pracownia odnowy biologicznej: SAUNA sucha

W pracowni odnowy biologicznej zwiedzamy saunę suchą. Warunki panujące w saunie, wysoka temperatura i niska wilgotność sprzyjają relaksowi, regeneracji, rozluźnieniu mięśni, hartowaniu organizmu oraz zwiększaniu odporności. Zabiegi w saunie stosowane są w odnowie biologicznej oraz wśród sportowców. Po zabiegu ważne jest odpowiednie schłodzenie ciała, które pobudza mechanizmy termoregulacyjne.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

17. Zastosowanie bodźców fizykalnych we wspomaganiu terapii dolegliwości w obszarze narządu ruchu

Zabiegi fizykoterapeutyczne znane są już od czasów starożytnych i na przestrzeni tysięcy lat ugruntowały swoje miejsce w fizjoterapii. Fizykoterapia jako dział lecznictwa, w którym wykorzystuje się czynniki fizyczne występujące naturalnie w przyrodzie oraz różnorodne postacie energii, będące czynnikami fizycznymi, ma szerokie zastosowanie w leczeniu wszelakich dolegliwości. Wykorzystywane w rehabilitacji bodźce fizyczne pobierane z natury wpływają jednocześnie na zmniejszenie dolegliwości bólowych, leczenie ran czy zwalczanie obrzęków. Celem warsztatów będzie przegląd wybranych bodźców fizykalnych we wspomaganiu terapii dolegliwości zlokalizowanych w obszarze narządu ruchu.

Całość połączona będzie z prezentacją pracowni fizjoterapii w Instytucie Kultury Fizycznej PWSZ w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

18. Biomechaniczne sposoby oceny potencjału siłowego mięśni oraz ich mechanicznej mocy

Wyobraź sobie biegnącego sprintera, albo piłkarza startującego do bardzo szybkiego biegu... Co decyduje o ich sukcesie? Odpowiesz zapewne, iż ich mięśnie.... To prawda, ale funkcjonalny stan mięśni można opisać na wiele sposobów. W biomechanice, wykorzystujemy specjalne metody, by mierzyć potencjał siłowy, szybkościowy i wytrzymałościowy mięśni, potrafimy także ocenić ich mechaniczną moc.

W teorii siła mięśniowa to zdolność do pokonywania oporu zewnętrznego lub przeciwstawienia się mu, kosztem wysiłku układu mięśniowego. Z kolei, mechaniczna moc mięśni wiąże się z ich siłą oraz szybkością. Ma również istotne znaczenie dla wytrzymałości. Jak już teraz wiesz, pomiary siły i mocy mięśniowej w sporcie należą do podstawowych.

Sposobów ich oceny jest sporo. W naszym Instytucie wykorzystujemy do tego celu odpowiednie urządzenia. Jednym z nich jest izokinetyczny fotel pomiarowy, służący charakterystyce siłowej mięśni. Z kolei, mechaniczną moc oceniamy w testach na platformie dynamograficznej. Zapraszamy do zapoznania się ze sposobem prowadzenia takich pomiarów w warunkach laboratoryjnych, z wykorzystaniem sprzętu będącego na wyposażeniu pracowni biomechaniki Instytutu Kultury Fizycznej PWSZ w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

 

INSTYTUT PEDAGOGICZNY ZAPRASZA:

19. I ty możesz zostać pisarzem

Wydarzenie mieści się w ramach sztuki twórczego pisania (tzw. Creative writing). Jest warsztatem, zakłada pisemną aktywność uczestników. Ich wiek jest dowolny. Ci którzy zechcą wziąć udział w warsztacie powinni wykazywać zainteresowania humanistyczne i mieć za sobą inicjację czytelniczą na poziomie co najmniej szkoły podstawowej. Każdy z uczestników warsztatu powinien mieć dostęp do programu Word, ponieważ w tym programie będę przesyłane polecenia prowadzącego. Zadania, jakie uczestnicy będą mieli do wykonania, będą ściśle związane z warsztatem pisarza, a zwłaszcza z warsztatem poety. Wymagane będzie od uczestników kreatywne podejście do języka i oryginalność wyobraźni. uczestnicy mogą przesłać swoje prace prowadzącemu, który je skomentuje.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

20. Naj, naj, naj owady Polski

Uczestnicy biorą udział w grze (quizie) o największych motylach dziennych i nocnych (ćmy) owadach, najrzadszych motylach dziennych i nocnych (ćmy), największych chrząszczach, najrzadszych chrząszczach, największych owadach Polski (nie tylko motyle, ćmy i chrząszcze), w finale wybierają i przyznają tytuł Najwspanialszego Owada Polski.

Preferowana grupa wiekowa: 5-7, 8-11 lat

21. Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu

Prezentacja fotografii cyfrowej wykonanej przez studentów Instytutu Pedagogicznego oraz demonstracja obróbki graficznej na podstawie nagranego tutoriala.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

22. KLEKSOGRAFIA

Wersja 1 – na arkuszu papieru robimy kilka plam, tzw. kleksów, następnie składamy arkusz na pół, kleksy rozmazując się tworzą różne kształty. Kleksy przybierają kształty różnych figur, np. zwierząt, postaci. Do powstałego rysunku dorysowujemy własną historyjkę, np. długopisem, cienkopisem.

Wersja 2 – na arkusz papieru rozlewamy niewielką ilość tuszu lub farby, następnie za pomocą rurki rysujemy (dmuchając na kroplę tuszu) kształt naszego rysunku np. twarzy. W zależności od wzoru dokładamy potrzebną ilość tuszu. Całość możemy dokończyć kolorem, farbami lub kredkami.

Preferowana grupa wiekowa: 5-7, 8-11, 12-15 lat

23. Laboratorium w kuchni

Pokaz doświadczeń chemicznych, które dzieci samodzielnie lub z rodzicami mogą przeprowadzić w domu przy użyciu produktów dostępnych w każdej kuchni. Celem zajęć jest popularyzacja nauki wśród najmłodszych, rozbudzenie ciekawości poznawczej dzieci oraz zachęcenie ich do samodzielnej, bezpiecznej działalności badawczej.

Preferowana grupa wiekowa: 5-7, 8-11 lat

24. Połam główkę! – łamigłówki (prawie) dla każdego

Zbiór łamigłówek: quizów, wykreślanek, krzyżówek, zagadek, mini-gier o różnej tematyce. Jak dobrze znasz Harry’ego Pottera? Czy Minecraft ma jeszcze przed Tobą tajemnice? Które Pokemony najtrudniej złapać? Sprawdź swoją wiedzę, spryt i refleks w serii zabaw i gier do realizacji w kilka minut.

Preferowana grupa wiekowa: 5-7, 8-11, 12-15 lat

 

INSTYTUT TECHNICZNY ZAPRASZA:

25. O czym jest uczenie maszynowe

Większość naszej wiedzy o świecie, rozwiązywanie problemów "trudnych", czy symulowanie "inteligentnego" zachowania, wymaga modeli i metod statystycznych. Modele te oparte są o analizę dostępnych przykładów. Na wykładzie zostanie wyjaśnione pojęcie uczenia maszynowego na przykładach.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

26. Laboratorium metrologii – świat w powiększeniu

Pokazy z zakresu wykorzystania współrzędnościowych systemów pomiarowych. Współrzędnościowe ramie pomiarowe w zastosowaniach technicznych (pomiary kształtu i położenia części produkcyjnych) oraz para technicznych (pomiar wzrostu – dla najmłodszych). Wykorzystanie mikroskopu pomiarowego w obserwacji świata owadów i pająków oraz elementów elektroniki użytkowej (pomiary skrzydeł owadów i części ciała pająków pod dużym powiększeniem, obserwacja i pomiary pixeli wyświetlaczy telefonów komórkowych).

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

27. Laboratorium obróbki elektroerozyjnej

Pokaz laboratoryjnego procesu elektrodrążenia, tokarka elektroerozyjna, obrabiarki CNC. Część teoretyczna, krótki wykład wprowadzający w zagadnienie. Ogólne przedstawienie budowy schematu maszyny. Dokonanie pomiarów używanych materiałów tj. stal narzędziowa NC 6 wykorzystywanej do wykonania matryc oraz miedzi elektrolitycznej używanej do wykonania elektrod. Przeprowadzenie procesu obróbki elektroerozyjnej na drążarce elektroerozyjnej ZAP PB 93. Przedstawienie wykonanego elementu - wnioski.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

28. Laboratoria inżynierii materiałowej

Projektowanie każdego, nawet najmniejszego detalu potężnej maszyny nie może obyć się bez poprawnego doboru materiału, z którego będzie on zbudowany. Dzięki inżynierii materiałowej to zadanie może być idealnie zrealizowane. W laboratorium właśnie tej dziedziny nauki odbędą się pokazy współczesnych metod badań właściwości materiałów, m.in. próba rozciągania materiałów inżynierskich. Dzięki analizie wpływu obróbki cieplnej materiałów na ich strukturę oraz właściwości, możemy kształtować cechy materiału i poprawiać te, na których w danym momencie najbardziej nam zależy. Obserwacje mikroskopowe zgładów metalograficznych pozwalają zobaczyć jak materiał wygląda od środka – coś na pozór gładkie i jednolite, w rzeczywistości okazuje się być bardzo zaskakujące. Podczas pokazów w laboratorium, zostaną zaprezentowane wyżej opisane doświadczenia tak aby świat materiałów i ich właściwości przybliżyć obserwatorom, a to co małe i niewidzialne – by stało się duże i czytelne.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

29. Laboratorium urządzeń elektrycznych

Demonstracja układów sterowania silnikami elektrycznymi, tworzenie projektów działania instalacji elektrycznej mieszkaniowej. Projektowanie różnych układów sterowania sekwencyjnego. Projektowanie układów sterowania gwiazda – trójkąt w celu uruchomienia napędu silnika 3 fazowego. Projektowanie układów sterowania do zmiany kierunku obrotów silnika elektrycznego. Projektowanie oraz uruchamianie różnych rozwiązań w działaniu instalacji elektrycznej mieszkaniowej. Projekty poszczególnych układów demonstrowane będą na odpowiednio do tego celu przygotowanych tablicach laboratoryjnych.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

30. Roboty mobilne

Pokazy i prezentacja prac studentów w zakresie programowania mobilnych robotów stworzonych w oparciu o jednostki NXT Mindstorms. We współczesnym świecie, człowiek spotyka na swojej drodze różne układy cybernetyczne, których celem jest wspieranie nas w różnych aspektach aktywności życiowej. Nie są to twory innych cywilizacji, nie posiadają magicznego pierwiastka. Są to maszyny stworzone i zaprogramowane przez człowieka dla człowieka. Celem demonstracji jest z jednej strony przedstawienie różnorodności rozwiązań w zakresie autonomiczności i mobilności robotów, z drugiej – uświadomienie trudności związanych z zaprogramowaniem takiej maszyny, by realizowała wyznaczone jej cele.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

31. Układy działające na powietrze

Pokaz działania układów sterowania pneumatycznego. Celem pokazu będzie zaprezentowanie różnych układów sterowania w których wykorzystywana jest energia sprężonego powietrza. Każdy z uczestników pokazów będzie miał okazję połączyć taki układ jak również go uruchomić. Zapozna się ze strukturą działania takich układu w których oprócz elementów sterujących i wykonawczych zainstalowane będą komputery. Umożliwi to każdemu z uczestników zrozumienie na czym polega sterowanie elementami pneumatycznymi za pomocą systemów cyfrowych. Pokaz ma w sposób przystępny przybliżyć na czym polega wykorzystanie powietrza jako nośnika energii i informacji.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

32. Iluzje optyczne... czy jesteś pewien tego co widzisz?

Któż twierdzi, że nauka nie jest zabawna? Optyczne iluzje, jakich wiele zobaczymy podczas tej prelekcji, przyciągają uwagę i wzrok jak nic innego... a przy okazji służą całkiem poważnym badaniom. W jaki sposób? Iluzje zmuszają nasz mózg, aby odsłonił sekrety swojej pracy... A zatem nie tylko oczy, ale ich połączenie z całym systemem identyfikacji obrazu. Zobaczmy jak nasz mózg daje się „oszukać” kolorami, kształtami, perspektywą, porównaniem. Spotkamy się z iluzją optyczną na wielkiej pustyni solnej Salar de Uyuni w Boliwii. Zobaczymy obrazy anamorficzne i dzieła artystów (Francesco Borromini, Kurt Wenner, Giuseppe Arcimboldo, Salvador Dali). Zobaczymy rzeczy „niemożliwe” i sztuczki fotograficzne.

Preferowana grupa wiekowa: 55-7, 8-11, 12-15 lat

 

INSTYTUT ZDROWIA ZAPRASZA:

33. Zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych zdarzeniach

Przypadki symulowane z udziałem studentów na kierunku Ratownictwo Medyczne. Celem warsztatów jest nauczenie osób z różnych grup wiekowych podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. W programie: pierwsza pomoc w omdleniu, pierwsza pomoc w przypadku obfitego krwawienia, pierwsza pomoc w przypadku utraty przytomności (pozycja boczna bezpieczna).

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

34. Zasady pielęgnacji niemowlaka

Przypadki symulowane z uczestnictwem studentów Pielęgniarstwa. Celem warsztatów jest przekazanie wiedzy i umiejętności, które są potrzebne w codziennej pielęgnacji dziecka. W programie: kąpiel niemowlaka, karmienie niemowlaka, przebieranie niemowlaka.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

35. Opieka nad osobą starszą

Celem pokazu jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w przypadku opieki na osobami starszymi. W programie: pokaz opieki nad osobą starszą z wykorzystaniem zaplecza technicznego Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznych Instytutu Zdrowia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

36. Zwiedzanie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznych - wirtualny spacer cz. 1.

Zwiedzanie nowoczesnej bazy dydaktyczno-naukowej. W programie m.in. prezentacja karetki w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

37. Zwiedzanie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznych - wirtualny spacer cz. 2.

W programie m.in. prezentacja stołu anatomicznego w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

38. Zwiedzanie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznych - wirtualny spacer cz. 3.

W programie m.in. prezentacja sali wysokiej wierności w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznych.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

39. Zalecenia dotyczące zdrowego żywienia - od piramidy żywieniowej do talerza

Celem warsztatów jest przedstawienie ewolucji zaleceń żywieniowych na przestrzeni lat. W programie prezentacja piramidy zdrowego żywienia oraz aktualne wytyczne dotyczące właściwego komponowania posiłków, a także prezentacja piramid żywieniowych obowiązujących na świecie. Uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo bilansować codzienne posiłki oraz jak przebiega analiza składu ciała.

Preferowana grupa wiekowa: 8-11, 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

 

WYDAWNICTWO NAUKOWE ZAPRASZA:

40. Magia opowieści

Prezentacja będzie ukazaniem skrótowego zarysu fenomenu książki i czytania: od historii przekazywanych drogą ustną i obrazkową, poprzez narodziny pisma, wynalezienie druku, po masowość i różnorodność form w XX wieku; z szczególnym podkreśleniem roli książki i czytania, a przy tym pracy wielu podmiotów w procesie tworzenia książki

Preferowana grupa wiekowa: 5-7, 8-11 lat

 

AKADEMICKIE BIURO KARIER ZAPRASZA:

41. Konsultacje z doradcą zawodowym

Konsultacje mają na celu pomóc uczestnikom zaplanować dalszą drogę edukacyjną, wybrać odpowiedni zawód, dobrać odpowiedni kierunek studiów, szkołę policealną bądź szkolenia. Wskazać obszary i dziedziny wiedzy, których rozwój zwiększy szansę uzyskania pracy w wybranym zawodzie.

ZGŁOSZENIA DO UDZIAŁU W KONSULTACJACH prosimy przesyłać mailem an adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 24 listopada 2020 r. Przedstawiciel ABK skontaktuje się w celu ustalenia dogodnej godziny spotkania oraz formy (konsultacje mogą odbywać się przez np. MS Teams, Skype lub telefonicznie).

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat, młodzież 16+ i dorośli

42. Indywidualne sesje COACHINGOWE

Coaching indywidualny to praca rozwojowa w formule „jeden na jeden”. Sesje coachingowe pozwalają odkryć czego się naprawdę pragnie, znaleźć motywację do działania i opracować plan, który przybliża do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Coaching indywidualny pomaga podjąć właściwą decyzję, gdy stanie się przed wyborem dalszej drogi działania. Coaching pozwala uświadomić sobie, że masz wybór, rozwijać silne strony, pomaga pokonać opór i przekroczyć granice. Celem prowadzonych sesji jest zmiana perspektywy, poszerzenie samoświadomość a także wyzwolenie nowych zachowań. Biorący udział w procesach coachingu uczą się nowego sposobu rozmowy, innego podejścia do kolegów, współpracowników i ich wyzwań. To specyficzny, styl współpracy oparty na zasadach partnerstwa, zaufania i szacunku. To okazywanie wiary w potencjał i towarzyszenie w rozwoju.

ZGŁOSZENIA DO UDZIAŁU W SESJACH COACHINGOWYCH prosimy przesyłać mailem an adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 24 listopada 2020 r. Przedstawiciel ABK skontaktuje się w celu ustalenia dogodnej godziny spotkania oraz formy (sesje mogą odbywać się przez np. MS Teams, Skype lub telefonicznie).

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

43. Poznaj siebie – czyli niezbędna wiedza, aby odpowiedzieć na pytanie: „Co chcę w życiu robić?”

Warsztaty skierowane są do aktywnych poszukiwaczy pomysłu na siebie, osób chcących lepiej zrozumieć siebie i odkryć swój potencjał. Głównym celem warsztatów jest udzielenie uczestnikom wsparcia w poznawaniu siebie, wzmocnienie swojego poczucia wartości , próba poszukiwania odpowiedzi na pytania: „Co lubię robić?, „Co mnie „kręci?”, „Co jest moją mocną stroną?”.

Preferowana grupa wiekowa: 12-15 lat

 

DZIAŁ NAUKI I ROZWOJU ZAPRASZA:

44. Wpływ współpracy zagranicznej na rozwój naukowy

Wykład ukazuje wpływ współpracy zagranicznej na rozwój naukowy środowiska akademickiego na przykładzie pracowników i studentów PWSZ w Nowym Sączu. Przykładem działań, które mają zasadnicze znaczenie są programy wymiana zagranicznej, np. Program Erasmus+, współorganizacja konferencji naukowych, projektów naukowych, współpraca kół naukowych oraz publikacje naukowe.

Preferowana grupa wiekowa: młodzież 16+ i dorośli

Trwa nabór wniosków do planu Wydawnictwa Naukowego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu na rok 2021.

Wnioski należy składać terminie do dnia 20 listopada 2020 roku (drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także tradycyjną: Wydawnictwo Naukowe, ul. Staszica 1, pok. 20 na II piętrze).

Warunkiem wydania danej publikacji w roku 2021 jest złożenie materiału kompletnego i przygotowanego zgodnie z wytycznymi wydawniczymi w formie elektronicznej oraz wydruku.

Szczegółowe informacje: http://wydawnictwo.pwsz-ns.edu.pl/index.php/home

Zapraszamy do współpracy!

Instytut Zdrowia PWSZ w Nowym Sączu ogłasza nabór na Pacjenta Standaryzowanego w ramach projektu pn. „Program rozwojowy na rzecz poprawy jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu”.Poszukujemy osób w różnym wieku, które chciałyby uczestniczyć w zajęciach i egzaminach w charakterze pacjenta standaryzowanego.

Kim jest pacjent standaryzowany?

Pacjent standaryzowany (PS)to osoba wcielająca się w rolę pacjenta, dzięki któremu studenci kierunku pielęgniarstwo studia I i II stopnia będą mogli ćwiczyć i doskonalić procedury pielęgniarskie, medyczne w warunkach identycznych lub zbliżonych do sytuacji autentycznych. Osoba ta będzie zapraszana do udziału w zajęciach o charakterze ćwiczeń oraz egzaminów, realizowanych przez studentów, odtwarzając sytuacje, realizując wcześniej przygotowane oraz przećwiczone scenariusze zajęć, z uwzględnieniem relacji pielęgniarka-pacjent, a w szczególności dotyczące gromadzenia informacji o stanie zdrowia, możliwości przeprowadzenia badania fizykalnego, symulacji objawów oraz różnych zachowań pacjenta.

Celem programu jest utworzenie grupy 6 osób (1 kobieta i 5 mężczyzn) przygotowanych do pełnienia roli pacjenta standaryzowanego na użytek zajęć dydaktycznych, oraz udziału w egzaminach OSCE (Objestive Structured Clinical Examination) dla studentów kierunku pielęgniarstwo PWSZ w Nowym Sączu w utworzonym Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej w ramach projektu pn. „Program rozwojowy na rzecz poprawy jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś priorytetowa V. Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych konkurs
o numerze POWR.05.03.00-IP.05–00–004/17”

Serdecznie zachęcamy do rekrutacji !

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel:185475660

Ogłoszenie o naborze

Formularz zgłoszeniowy do programu „Pacjent Standaryzowany”

OŚWIADCZENIE KANDYDATA o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy do celów rekrutacji

OŚWIADCZENIE KANDYDATA o zgodzie na wykonywanie procedur symulacyjnych

Oświadczenie uczestnika projektu

Regulamin Programu „Pacjent Standaryzowany”

medikor

Studenci kierunku Ratownictwo Medyczne aktywnie włączają się w walkę z pandemią koronawirusa. Mimo wielu obowiązków wynikających z obecnej sytuacji m.in. kontynuacji studiów, udziału w zajęciach prowadzonych w sposób zdalny, znajdują wolny czas, który poświęcają na działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusa i wspieranie społeczności lokalnej. Zadania te realizują w ramach przynależności do Ochotniczych Straży Pożarnych w różnych jednostkach na terenie powiatu nowosądeckiego, gorlickiego oraz limanowskiego (Stary Sącz, Biegonice, Ropa, Tymbark, Mogilno, Kryg, Tęgoborze, Podegrodzie).Biorą udział w wyjazdach do akcji ratowniczo – gaśniczych, rozgłaszają w swoich miejscowościach komunikaty dotyczące konieczności dostosowania się do zasad obowiązującej kwarantanny. We współpracy z lokalnymi ośrodkami pomocy społecznej dostarczają żywność i inne konieczne i niezbędne w tym okresie artykuły, osobom przebywającym na kwarantannie domowej. Studenci biorą też udział w dezynfekcji przestrzeni publicznej w swoich miejscowościach.

W tym miejscu pragniemy serdecznie podziękować Władzom Uczelni, pracownikom Instytutu Technicznego produkującym przyłbice przy użyciu drukarek 3D oraz Dyrekcji Instytutu Zdrowia, za przekazanie dla Naszych jednostek środków ochrony indywidualnej, dzięki którym w sposób bezpieczny będziemy mogli dalej służyć mieszkańcom.

Studenci II roku kierunku Ratownictwo Medyczne

Katarzyna Mika
Wojciech Ledniowski
Krzysztof Połomski
Małgorzata Giza

Drodzy Studenci‼️

Wzorem lat ubiegłych Uczelnia na koniec Waszej ścieżki edukacyjnej przygotowuje pamiątkowy Album Absolwenta.

Będzie on Wam wręczony bezpłatnie w dniu odbioru przez Was dyplomów.

Albumy będą wysyłane także do instytucji na lokalnym rynku pracy, z którymi współpracuje Uczelnia. Może okazać się to szansą na szybsze znalezienie zatrudnienia po ukończeniu studiów.
Mamy nadzieję że włączą się Państwo w tą akcję! Będzie to na pewno świetna pamiątka!

Szczegółowe informacje można uzyskać w Akademickim Biurze Karier (tel.: 18 443 45 45 wew. 115 w godz. 9:00–14:00 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką wyjaśniającą, w jaki sposób przygotować niezbędne dane.

 

album absolwenta 2020

W związku z utrudnionym dostępem do tradycyjnego księgozbioru Biblioteka przygotowała dla Studentów oraz Pracowników Uczelni dostęp do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) – pierwszej i największej w Polsce czytelni online książek w języku polskim z zakresu humanistyki, nauk społecznych, ekonomicznych, matematyczno-przyrodniczych, prawnych, medycyny i informatyki. W ibuku znajdziecie Państwo elektroniczne wersje czołowych wydawców, m.in. WN PWN, WNT, PZWL, WN Scholar, WKiŁ, OW Impuls, Wolters Kluwer Polska, PWE, GWP.

Aby móc skorzystać z serwisu IBUK LIBRA należy uzyskać specjalny kod dostępu (tzw. PIN). Prośbę o ten kod należy wysyłać pod adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. (UWAGA: studentów prosimy o podawanie w wiadomości swojego numeru albumu).

Dostęp do książek znajduje się pod linkiem https://libra.ibuk.pl/. W pierwszej kolejności rejestrujemy się (podajemy adres e-mail i hasło) i wczytujemy otrzymany kod dostępu. Założenie konta umożliwia użytkownikowi korzystanie z zaawansowanych funkcji do pracy z tekstem.

Zakup dostępu do platfomy Ibuk Libra (ponad 2000 pozycji) pokryty został częściowo z Projektu ogólnouczelnianego, realizowanego na podstawie umowy nr POWR.03.05.00–00-Z061/17–00 Zintegrowany Program Rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu”w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2022 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Więcej informacji i podpowiedzi jak poruszać się po platformie IBUK LIBRA znajduje się w zakładce BIBLIOTEKA.

Data ogłoszenia 15.04.2020 r.

 

KONKURS nr 1/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA

ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW

PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU

O przyznanie stypendium mogą ubiegać się pracownicy Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, którzy zamierzają realizować projekty w zakresie nauki, ze szczególnym uwzględnieniem projektów wspierających rozwój naukowy i zawodowy.

Okres przyznawania stypendium – do 8 miesięcy

Kwota stypendium – 900,00 zł

Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 10

 

 

KONKURS nr 2/2020 O PRZYZNANIE STYPENDIUM Z WŁASNEGO FUNDUSZU NA STYPENDIA

ZA WYNIKI W NAUCE DLA STUDENTÓW ORAZ STYPENDIA NAUKOWE DLA PRACOWNIKÓW

PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU

O przyznanie stypendium mogą ubiegać się studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu za wyniki w nauce

Wymagania:

1) zaliczenie, w terminie przewidzianym regulaminem studiów, co najmniej pierwszego roku studiów,

2) uzyskanie średniej ocen za dotychczasowy okres studiów co najmniej 4,50,

3) wzorowe wypełnianie obowiązków studenta, określonych w regulaminie studiów,

4) efekty innej aktywności naukowej studenta np. udziału w badaniach naukowych, projektach naukowych, konferencjach, sympozjach – w poprzednim roku akademickim (potwierdzone zaświadczeniem).

Okres przyznawania stypendium – jednorazowe

Kwota stypendium – 1200,00 zł

Maksymalna liczba stypendiów w 2020 r. – 12

 

Aktualny Regulamin i wzory wniosków znajdują się w zakładkach:

"Dla pracownika" lub "Dla studenta" / "Własny fundusz stypendialny"

 

UWAGA!

Miejsce i termin składania: Z uwagi na obecną sytuację związaną z epidemią koronawirusa,

wyjątkowo wnioski prosimy składać wyłącznie drogą elektroniczną (skan z podpisem)

na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 8 maja 2020 r.

bez tytułu